6 Kasım 2015 Cuma

DAİMİ NEZARETÇİLİK EGİTİMİ



DAİMİ NEZARETÇİLİK EGİTİMİ
            ç) İlk defa atanacaklardan; Genel Müdürlük tarafından yetki verilen kamu kurumu, Üniversiteler, oda, dernek veya vakıfların eğitim programına başlaması sonrasında daimi nezaretçi sertifikası, oda sicil belgesi, diploma veya çıkış belgesinin aslı ya da onaylı sureti,
            d) Daimi nezaretçi eğitim programı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının uygun görüşleri alınarak Genel Müdürlük veya Genel Müdürlük tarafından yetki verilen kamu kurumu, üniversiteler, oda, dernek veya vakıflar tarafından hazırlanır ve yürütülür. Eğitim; 15 gün teorik eğitim, 15 gün açık işletmelerde olmak üzere uygulamalı olarak verilir. Yeraltı işletmelerinde görev yapacak daimi nezaretçilere ise ek olarak 15 gün yeraltı işletmelerinde uygulamalı eğitim verilir.
         Teknik Nezaretçilik eğitimini yaptığı dönemlerde “deveyi havuduyla yutan” MMO yu devre dışı bırakma amaçlı hazırlanan bu yönetmelik taslağına bakalım. Eğitim süresi olarak 15 gün teorik 15 günde uygulamalı eğitim öngörülüyor (tabi bu arada üniversiteler de bu arkadaşlar ne öğreniyorlarsa bir türlü olmuyorlar, onları olgunlaştırmak için  biz yine eğitim veriyoruz).
          Yine yeri yurdu belli başkentin göbeğinde duran ve en minimum maliyet ile 5 günlük program yapan MMO yerine Genel Müdürlüğün vereceği yetkiye dayanarak kamu kurumları(MMO özel sektörmüydü),üniversiteler(herhalde ÖDTÜ ve Hacettepe değil),oda(galiba MMO yu kastediyorlar TMMOB deki diğer odaları değil),dernek(Kanarya Sevenler Derneği değil tabiî ki),veya vakıflar(buda Diyanet Vakfı değil tabiî ki),tarafından hazırlanır ve yürütülür.
          Denilerek 30 günlük bir eğitim süresi öngörenler, bu diplomasını yeni almış, işsiz ,kimisi daha askerliğini bile yapmamış(çürükleri kastetmiyorum)yada hali hazırda çalışan ve 30 gün izin alması mümkün olmayan bu genç meslektaşlarımızı ne ile finanse edip,nerede yatırıp ,karınlarını nasıl doyuracaksınız,seyahat masraflarını kim karşılayacak,bu genç insanlar Yardım Sevenler Derneğine mi yada Cemaat Vakıflarına mı ,gidecekler.Abi iş bulmak için eğitim göreceğiz “Allah Rızası” için bize para verin mi diyecekler.Sizde biliyorsunuz ki bu işler para ile oluyor ve maliyeti nereden baksanız minimum 3000 TL tutar.
         Son olarak zaten yeraltında kömür dışındaki madenler için daimi nezaretçinin 3 yıl kömürde ise 5 yıl tecrübeli olmasını istiyorsanız bu neyin eğitimi olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder